The extent of integrating information technology into accounting education in Libya
Abstract
- Abstract:
The purpose of this study was to investigate the extent to which academic educators use technology applications in accounting education and to find out the possible challenges that might affect accounting educators from integrating technology in accounting education. The study also investigated the extent to which accounting students perceive the importance of technology applications in accounting education.
Data were collected via questionnaires of (78) academic educators and (144) accounting students. The results indicated that the extent to which academic educators use technology in accounting education was low while the importance of integrating technology in accounting education as perceived by accounting students was high. Overall, the results of the study indicated that the extent to which academic educators use technology in accounting education was lower than the level of the importance of integrating technology integration in accounting education as perceived by accounting students. The results of the study also found some possible challenges which could affect the integration of technology in accounting education. On the whole, the results of this study offer a baseline representation of the current state of technology integration in the tertiary accounting education. Moreover, these results should trigger future researchers to investigate other variables in the light of technology integration in accounting education.
- المستخلص:
هدفت هذه الدراسة إلى التحقق من مدى استخدام الأساتذة الأكاديميين لتطبيقات التكنولوجيا في تدريس المحاسبة، وتحديد التحديات المحتملة التي قد تؤثر على الأساتذة من دمج التكنولوجيا في تعليم المحاسبة. كما بحثت الدراسة في مدى إدراك طلاب المحاسبة لأهمية تطبيقات التكنولوجيا في تدريس المحاسبة. جُمعت البيانات من خلال استبيانات شملت (78) أستاذا أكاديميًا و (144) طالبًا في المحاسبة. أشارت النتائج إلى أن مدى استخدام الأساتذة الأكاديميين للتكنولوجيا في تدريس المحاسبة كان منخفضًا، بينما كانت أهمية دمج التكنولوجيا في تدريس المحاسبة من وجهة نظر طلاب المحاسبة عالية. وبشكل عام، أشارت نتائج الدراسة إلى أن مدى استخدام الأساتذة الأكاديميين للتكنولوجيا في تدريس المحاسبة كان أقل من مستوى أهمية دمج التكنولوجيا في تعليم المحاسبة من وجهة نظر طلاب المحاسبة. كما كشفت نتائج الدراسة عن بعض التحديات المحتملة التي قد تؤثر على دمج التكنولوجيا في تدريس المحاسبة. وبالتالي، تقدم نتائج هذه الدراسة تمثيلًا أساسيًا للحالة الراهنة فيما يخص دمج التكنولوجيا في التعليم العالي. علاوةً على ذلك، ينبغي أن تُحفّز هذه النتائج الباحثين في المستقبل على دراسة متغيرات أخرى في ضوء دمج التكنولوجيا في تدريس المحاسبة.
Downloads






